STRATEGI OCH IMPLEMENTERING
I den första fasen skapade vi ett omfattande kommunikationsmaterial för att stödja Bluewaters säljteam när de kontaktade arrangörer. Materialet visade på fördelarna med Bluewaters lösning och betonade den positiva miljöpåverkan av att minska engångsplast.
I den andra fasen, när ett evenemang valt att använda Bluewaters lösning, tog vi fram material som förklarade konceptet för besökarna, tillsammans med evenemangets eller sponsorns varumärke på de återanvändbara flaskorna och på vattenstationerna.
RESULTAT
Bluewaters angreppssätt gav ett lyckat resultat. Med ett trovärdigt alternativ till engångsplastflaskor lyckades företaget få deltagande globalt från flera stora evenemang.
När de evenemangen använde Bluewaters hållbara vattenlösning, bidrog de till en minskning av plastavfall och en ökad miljömedvetenhet bland deltagarna. Den positiva responsen från både arrangörer och deltagare visade att Bluewaters strategi var effektiv för att skapa meningsfull förändring.
SAMMANFATTNING
Vi är glada över att vårt samarbete med Bluewater har gett så konkreta och positiva resultat. Insiktsfulla arrangörer håller nyckeln till en ljusare framtid utan plastavfall på evenemang världen över.
Betydelsen av de arrangörer som anammat Bluewaters lösning kan inte överdrivas. De har bekräftat att det är genomförbart och visar på sätt vägen framåt för hela branschen.
När de lyckade exemplen sprids får arbetet med att eliminera engångsplastflaskor fart och främjar en kollektiv satsning på miljömedvetna metoder. Genom samarbete, innovation och en orubblig hängivenhet till hållbarhet kommer vi nå målet att eliminera engångsplastflaskor på evenemang, som i stället förvandlas till förebilder för ansvarsfull konsumtion och globalt ansvarstagande.